Här kan du läsa mer om Kommittén för marknadsföring av rashundars ansvarsområden, samarbeten med andra aktörer och beslutsrätt.
Kommittén för marknadsföring av rashundars syfte
Att SKKs uppfödare på ett naturligt sätt ska känna sig som ambassadörer för rashundar genom stöd från SKK/CS för att kommunicera rashund.
Att skapa en dialog kring vilka behov som finns för både uppfödare, medlemsorganisationer och SKK/CS för att kommunicera rashund.
Kommitténs ansvarsområden
Kommitténs ansvar är att stödja SKKs uppfödare att marknadsföra sitt värv och det arbete som görs för att förvalta rashundens intressen.
Samarbeten och samverkan med interna och externa aktörer
- Medlemsorganisationer
- SKK kansli projektgrupp "Uppfödarresan"
- AG Vision 2030
- Uppfödar- och kennelkonsulentkommittén, UKK
- Avelskommittén, AK
Utöver listade aktörer ska det tas hänsyn till om samverkan i vissa frågor är nödvändig med andra aktörer.
Övrigt inom kommitténs område
- Arbeta vidare med resultatet av workshopen på KF 2021 "Hur kan vi marknadsföra våra rashundar?"