Ledig tjänst – chef medlemsservice

Nyheter
Om SKK Medlem

Har du ett brinnande intresse för service, utveckling och kundnöjdhet? Gillar du hundar och människor? I denna tjänst får du kombinera detta på Sveriges mest hundvänliga arbetsplats – Svenska Kennelklubben med drygt 300 000 medlemskap!

Border collie sitter på sandstrand.
Fotograf: Madeleine Persson

Avdelningen för medlemsservice på Svenska Kennelklubbens kansli är stolta innehavare av Årets kundservicehjärta 2020. Nu söker vi ny chef för avdelningen!

Om medlemsservice

Medlemsservice består av nio medarbetare med dagligt fokus på att skapa medlemsnytta och att besvara frågor om hundköp och hundägande. Vi har en löpande dialog med våra medlemmar och målet är att vara så attraktiva att antalet medlemmar ständigt ökar.

Medlemsservice huvudsakliga uppgift är att hantera hundägarrelaterade frågor med till exempel stöd inför ditt hundköp och frågor kring ditt hundägande. Utöver extern service har Medlemsservice ett utökat ansvar för den interna servicen på kansliet såsom telefoni, SKKs egna konferensdel och resebokningar. Avdelningen är även ansvarig för vårt ägarregister DjurID.se samt vårt museum, bibliotek och Kynologiska akademin

Dina ansvarsområden

Som chef för Medlemsservice leder du arbetet med att ge service till våra medlemmar, hundägare och klubbar samt utveckla och digitalisera avdelningens ansvarsområden. Du kommer leda och planera det operativa och strategiska arbetet inom de ansvarsområden avdelningen har. Där ingår även budget och resultatansvar samt att du är en del av vårt chefsforum. I avdelningens arbetsuppgifterna ingår även:

  • Medlemsvärvning, lojalitetsprogram, klubbadministration och vårt ägarregister DjurID.se
  • Hantera hundägarfrågor såsom medlemskap, klubbadministration, ägarregistrering och frågor inför hundköp och hundägande.
  • Intern service på kansliet såsom telefoni, konferens och resebokningar.

Viss kvälls- och helgtjänstgöring kan förekomma.

Vem är du?

Vi söker dig som har dokumenterat framgångsrik chefserfarenhet sen tidigare och vill leverera en kundupplevelse i världsklass för våra medlemmar. Du har i dina tidigare roller arbetat för att skapa en proaktivitet och utvecklingsorientering med nöjda kunder i fokus. Utöver det behöver du ha förmåga att coacha och leda ett entusiastiskt, kul och inspirerande gäng. Att engagera och skapa trivsel är något självklart för dig. Vi tror att du gillar att hitta nya utvecklingsområden, speciellt inom digitala lösningar. Du har stark drivkraft och är målinriktad samtidigt som du är lätt att kommunicera och samarbeta med. Du arbetar strategiskt men räds inte för att rycka in operativt om det behövs.

Det är meriterande om du har kunskap om SKKs organisation, erfarenhet av föreningsliv och kunskap om hund. Även vana av medlemsrekrytering eller arbete med kundrelationer är meriterande. Vi ser det som självklart att du har stor passion för hunden.

Om arbetsplatsen

Vårt kontor finns i Sollentuna och har utsikt över vackra Norrvikensjön. Hos oss arbetar runt 80 personer och 135 hundar. Vi ser det som självklart att din fyrbenta vän får följa med dig till vår arbetsplats, präglad av glädje och engagemang. En annan naturlig sak för oss är en bra arbetsmiljö där vi erbjuder frisk- och företagshälsovård, kompetensutveckling och målstyrd arbetstid med viss möjlighet till distansarbete.

Sök tjänsten senast den 11 augusti

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 6 månaders provanställning tillämpas. Vi tar emot ansökningar löpande och kan komma att tillsätta tjänsten så snart vi funnit rätt kandidat. 

Chef för medlemsservice – läs mer och ansök!

Vid frågor

Välkommen att kontakta VD, Kees de Jong, e-post: kees.dejong@skk.se.  
Facklig kontaktperson Unionen, Jenny Damgren e-post: jenny.damgren@skk.se.