I samband med ett nytt år så är det viktigt att vi får in alla viktiga dokument från lokalklubbar och distrikt. Dessa papper behöver vi för att kunna söka bidrag från Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor (MUCF) så att ni får ut ert verksamhetsbidrag. Och extra bidrag till klubbkassan vill ni ju ha!
Så här gör ni - steg för steg
Innan årsmötet
- Fyll i klubbenkäten. Klubbenkäten fylls i av styrelsen som var aktiva förra året. Klubbenkäten kan skickas in så snart den är i fylld. Vill ni hellre ha den på papper? Skicka ett mejl till lotr@skk.se
- Fyll i verksamhetsberättelsen. Berätta vad ni gjorde på klubben under förra året. Det går såklart bra att skicka in en verksamhetsberättelse som n i själva har skrivit.
Kalla alla era medlemmar till årsmötet
Kallelse till årsmöte ska ske via e-post och hemsida och utfärdas senast 21 dagar före mötet. I kallelsen informerar ni medlemmarna om hur mötet kommer att genomföras (t.ex. om det sker digitalt).
Önskar ni stöttningar och vägledning i genomförandet av årsmötet så är ni varmt välkomna att kontakta kansliet.
Efter årsmötet
- Meddela oss vilka som sitter i er styrelse. Fyll i formuläret eller blanketten längst ner på sidan.
- Skicka in en kopia på årsmötesprotokollet till oss. Mejla det till info@shu.se
Sista datum för inlämning
Vi behöver ha uppgifterna senast den 31 mars. Alla dokument kan mejlas in eller skickas med post.