IT-support

Har du tekniska problem med någon av SKKs onlinetjänster, exempelvis med inloggning, säkerhetscertifikat, inställningar eller liknande?

Beskriv problemet i ett mejl och skicka in det till mejladressen nedan.

För att vi ska kunna hjälpa dig på ett bra sätt behöver vi veta:

  • Vilket operativsystem kör du? (Microsoft Windows, Mac OS X, Linux etc.)
  • Om du använder en telefon eller platta samt om det är en Apple eller Andriod variant.
  • Vilken webbläsare och version? (Microsoft Edge, Firefox, Chrome, Safari etc.)
  • En noggrann beskrivning av vilken tjänst det gäller och vad du gör när felet uppstår. Bifoga gärna skämdumpar på felmeddelande.
  • Om det rör Hunddata eller Avelsdata: Vilket registreringsnummer har hunden i fråga?

Problem med Avelsdata

För att kunna använda Avelsdata behöver du:

  1. Tillåta popup-fönster.
  2. Tillåta sessionscookies.

Läs här om hur du löser vanliga problem med Avelsdata: Avelsdata hjälp

Problem med Hunddata

Här hittar du lösningar på vanliga problem rörande Hunddata: Hunddata hjälp

Problem med Katalog för PC

Kontakta i första hand Tävlingsavdelningen om du har problem med att lägga upp och konfigurera en utställning i Katalog för PC.

E-post: tavling@skk.se

För problem med att installera Katalog för PC eller andra tekniska problem, kontakta IT-support.

Fjärrsupport och TeamViewer

I vissa fall kan det hända att vi vill koppla upp oss mot din dator för att på bästa sätt kunna hjälpa dig. Om detta sker kommer IT-tekniker att ge dig en länk till denna sida och be dig ladda ner det här programmet: Team Viewer