IT-support
Har du tekniska problem med någon av SKKs onlinetjänster, exempelvis med inloggning, säkerhetscertifikat, inställningar eller liknande?
Beskriv problemet i ett mejl och skicka in det till mejladressen nedan.
E-post: itsupport@skk.se
För att vi ska kunna hjälpa dig på ett bra sätt behöver vi veta:
- Vilket operativsystem kör du? (Microsoft Windows, Mac OS X, Linux etc.)
- Om du använder en telefon eller platta samt om det är en Apple eller Andriod variant.
- Vilken webbläsare och version? (Microsoft Edge, Firefox, Chrome, Safari etc.)
- En noggrann beskrivning av vilken tjänst det gäller och vad du gör när felet uppstår. Bifoga gärna skämdumpar på felmeddelande.
- Om det rör Hunddata eller Avelsdata: Vilket registreringsnummer har hunden i fråga?
Problem med Avelsdata
För att kunna använda Avelsdata behöver du:
- Tillåta popup-fönster.
- Tillåta sessionscookies.
Läs här om hur du löser vanliga problem med Avelsdata: Avelsdata hjälp
Problem med Hunddata
Här hittar du lösningar på vanliga problem rörande Hunddata: Hunddata hjälp
Problem med Katalog för PC
Kontakta i första hand Tävlingsavdelningen om du har problem med att lägga upp och konfigurera en utställning i Katalog för PC.
E-post: tavling@skk.se
För problem med att installera Katalog för PC eller andra tekniska problem, kontakta IT-support.
E-post: itsupport@skk.se
Fjärrsupport och TeamViewer
I vissa fall kan det hända att vi vill koppla upp oss mot din dator för att på bästa sätt kunna hjälpa dig. Om detta sker kommer IT-tekniker att ge dig en länk till denna sida och be dig ladda ner det här programmet: Team Viewer